Cele w edycji 2016

Co roku stajemy przed nowymi wyzwaniami i dążymy do osiągnięcia coraz ambitniejszych celów. Z jednej strony musimy stanąć przed realiami, które dyktuje zmieniający się w każdej edycji regulamin zawodów, z drugiej strony sami pragniemy rozwijać nasze umiejętności konstruktorskie i projektować szybsze, lżejsze oraz bardziej ekonomiczne pojazdy. 

Poza pracą nad samą konstrukcją bolidów, równolegle prowadzimy badania, które maja za zadanie doprowadzić nas coraz bliżej optymalnej konstrukcji. Mamy świadomość, że w każdej następnej edycji startują coraz to groźniejsi przeciwnicy, więc nie możemy osiąść na laurach. W tym celu skonstruowaliśmy profesjonalne hamownie, na których można testować zarówno nasze bolidy, jak i same silniki wraz z chłodzeniem i przełożeniem napędu. Oprócz tego prowadzimy badania nad wytrzymałością laminatów, które posłużą do wykonania nowego, lżejszego poszycia. Podobnie jak w poprzednich edycjach pracujemy w zaawansowanych programach wspomagających obliczenia inżynierskie, dzięki czemu badamy aerodynamikę przyszłego poszycia bolidu, którą możemy zweryfikować w naszym tunelu aerodynamicznym, dzięki wydrukom 3D w odpowiedniej skali. 

Edycja 2016 to nowa koncepcja liftingu Bulleta. Tym razem prowadzimy badania pochylenia kół. Koncepcja zakłada uzyskanie optymalnego pochylenia kół tak, aby uzyskać mniejszy przekrój poprzeczny bolidu - polepszający aerodynamikę - i zarazem nie za duży ślad opony na torze, który zwiększa opory ruchu. W tym roku testujemy również nowe urządzenie do rozładowywania akumulatorów i badania ich charakterystyki.

Nasi nowi sponsorzy w tej edycji to przede wszystkim firma Gatner Technology Group , która wyfrezowała dla nas formę negatywową oraz firma Urbas Composites, która pomoże nam wykonać poszycie z laminatu typu prepreg oraz użyczy swojego pieca do wygrzewania laminatów. 

2017  Silesian Greenpower   globbers joomla templates